Måndag och kursstart för fysiologi/farmakologi/biokemi

Jag har inte skrivit på ett tag. Det har varit mycket snurr med skola för mig, barnen och jobbat lite samt tentaplugg. Det blir att vissa bitar kör man på autopilot vilket INTE är bra.
Så nu ska jag bara plugga själv, och med mina barn, särskilt 11-åringen i höst ;-)

Histologipreppen och den skriftliga tentamen var i slutet av förra veckan, och preppen gick bra, tog ca 10 minuter att ha ögnat igenom de fem preparaten och lämna min bedömning, vilket godtogs av examinatorn!
Nu är det bara till att vänta de obligatoriska 3 veckorna tills resultatet av den skriftliga tentamen kommer, men det kändes bra, nästan lite lättare än vad jag trodde. Korta svar på det mesta. Kanske blir en kalldusch sen vem vet haha =P

I dag var det iallafall upprop för den stora mastiga kursen ( se rubrik ), och jag tror det kommer bli jättekul! Denna kursen sträcker sig ända till april i vår, och det är några böcker och kompendier att tugga igenom, sån det är bara att köra på. Jag har förresten frågat på apoteket här i byn, och ska få göra min valfria TYK-dag där nu i höst. Tycker det passar rätt bra till farmakologin. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0