T 1,5


Ja nu är jag iallafall inte T1:a längre :)
Känns väldigt bra.

En sammanfattning av terminen är att jag:

1. har haft panik lite smått några gånger för att det är så mycket man ska lära sig.
Bara böckerna, stryers biochemistry och Coopers "the cell" är ju rejäla biblar. Jag har dock inte djupdykt i någon av dem utom lite då och då. Men de är kanonbra som uppslagsverk.

2. Har insett att det är "min grej" att gå på så många föreläsningar som möjligt, spela in föreläsningarna och lyssna om på vissa av dem, ta bra anteckningar direkt på handouten, alt skriva luftigt i en anteckningsbok med papper av god kvalite ( som inte går sönder ), gå igenom föreläsningen efteråt, gärna med andra studenter så man kan disskutera konstigheter. Någon kan ju ha fått ett hum om något jag själv inte fattade.

3. Inför tentan, öka studietiden till typ flera timmar varje kväll, repetera från handsouten och anteckningar, plugga gamla tentor, kolla kandidaterna.se efter gamla anteckningar, tentor etc, det är verkligen GULD!

4. Jag har lärt mig otroligt mycket och det känns bra :-)

Nu återstår bara att hålla tummarna för att jag får "G" på skriftliga tentan ( fick G på muntan i dag hurra! )
samt gå in på studera.nu och klicka på nån knapp för att jag accepterar intagning till T2-kurserna ( nya rutiner..)

Glad sommar allihop!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0