Termin 2 rullar igång!

Sommaruppehållet är definitivt över, lite höstligt vemodigt, lite pirr och nervositet över kommande månader, men först och främst förväntan och glädje att få komma igång igen!
Histologi betyder vävnadslära. Det är föreläsningar på förmiddagen och eftermiddagar med mikroskopet och två rejäla lådor preparat. I eftermiddags fick vi första gången bekanta oss med mikroskopen som till min glädje var riktigt hyggliga exemplar från olympus^^
Första preparatduggan är redan nästa vecka så det är bara att ligga i och ladda rikligt med te i termosen för att hålla ångan uppe!
När jag har slutat vid klockan 16 var jag hemma någon gång 17:30. Då ringer telefonen om att det finns en häst min dotter kan få provrida, så vi kastar i oss lite sallad och macka och jag kör ut på landet. Hästen var jättefin och snäll, men en riktig hopptävlingshäst, 40 cm högre i mankhöjd än hennes förra lilla skötponny. Detta var ett halvblod. Så min lilla tjej vågade inte mer än trava och sen fick vi säga tack för titten och och lite nedstämda köra hem igen. Det skulle vara roligt om man bara kunnat köpa en ponny som "alla andra" föräldrar gör till sina barn ( enligt min dotter ). Men jag tröstar mitt dåliga samvete med att jag iallafall hämtade det där marsvinet som borskänktes, samt försöker hjälpa till att leta orastade ponnysar i trakten.
Väl hemma lite efter klockan 20 fick jag fylla i en massa papper från skolorna om kontaktuppgifter, nyckelkvittens etc, rota fram en femtiolapp till M´s skola, sätta på en balja kaffe, läsa sagor och krama barnen godnatt. J har förresten börjat bli riktigt duktig med att spela på min keyboard, så hon spelade ett vackert improviserat stycke med härligt änglavibrato medan lillasystern klämde i med egen text om änglar och prinsessor<3

Nu har jag helt regelvidrigt druckit en gigantisk kopp kaffe med mjölk, tittat igenom min cellbiologitenta och läst lite lagom avslappnat i häftena om de olika preparaten. Klockan går så fort och det är dags att få lite prinsess-sömn.
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0