Maj= slutspurt!!!

Maj är en ganska hektisk månad. Och nu är det bara en månad drygt kvar till sluttentamen.
Så det känns lite läskigt.
Cellbiologi är inte helt lätt, och jag håller fortfarande på att hitta min optimlala plugg-stil.
Att som en del av mina klasskamrater skriva långa sammanfattningar, det har jag helt enkelt inte tid till.

Har ju barn som behöver mamma-tid och skjuts och få middagen lagad =)

Så jag får sätta ribban lite lägre för mig. Jag vill G, godkänd med god marginal. Behöver inte ha alla rätt.

Men mycket material är det.
Taktiken är nu:

Lyssna om på föreläsningarna på mp3 när jag tar bussen
Repetera blocken och skriva tentor, instuderingsfrågor, och mala om allt, utifrån anteckningar, duggor och handouts.
Något som jag tänker göra varje gång nu är också att skriva kommentarer direkt på handoutsen för att öka förståelse/minne, och gå igenom dagens föreläsningar varje dag och reflektera.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Dicle Özkan

Vilken fin blogg du har Lena! Och vilka söta barn! Det är jobbigt att skriva långa sammanfattningar. Jag måste nog ändra min studieteknik nästa termin :P See you soon. Kram.

2011-05-04 @ 11:39:46
URL: http://dicles.blogg.se/
Postat av: DoktorKaos

Tack Dicle :)

Nej du har säkert en jättebra teknik! Alla gör på olika lite sätt. Jag ska försöka skapa en länk till din sida, hoppas det är okej!

Kram

2011-05-04 @ 20:19:20
URL: http://doktorkaos.blogg.se/
Postat av: Dicle Özkan

Ja, det är okej. Hur gör man? Jag kan göra en till din med :D!

Kram

2011-05-04 @ 21:20:46
URL: http://dicles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0