Tala som Birgit Nilsson...

I dag åkte jag in till Göteborg och berget och pluggade. Jag lyssnade lite till på mitokondrieföreläsningen, läste lite mer om bakterieinteraktioner, och avrundade med att göra en gammal tenta och sedan rätta den. Usch vad tråkigt haha :-)
För att skriva de där essä-frågorna på ett bra sätt måste jag verkligen vara utvilad inför måndagen. Men det var jättebra att göra i alla fall. Jag kommer att göra fler, för det är ett väldigt effektivt sätt att repetera viktiga bitar och fylla igen luckor.

På eftermiddagen var jag på KTC och talträning med väldigt duktiga logoped-studenter.
Ett av alla goda råd vi fick var följande:

Om du är stressad eller nervös blir rösten ofta ansträngd och låter spänd. Att grunda andningen är bästa bot och lugnar hela kroppen. Ett annat knep är att "gäspa stort". Struphuvudet sjunker, rösten blir avspänd och mer klangfull.

Jag ska försöka andas med magen på muntan. Gäspa får jag göra i smyg.

Kommentarer
Postat av: Dicle Özkan

Jag ska också gäspa i smyg ;)

2011-05-24 @ 23:20:42
URL: http://dicles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0