lalala

Det är lite problem att skapa nya inlägg. Hoppas det fungerar igen. Det är tråkigt när det publiceras ett dygn i efterskott...
I dag var det temadag Cancer.
Det var inte obligatoriskt, men väldigt intressant och bra.
Bäst var nog dermatologen Mikael Alsterholm på slutet, för vi fick kika på våra fräknar och fläckar i dermatoskop under pausen ;-)
Skönt att lyfta näsan en liten bit ovanför tentapluggshavet innan det blir djupdyk igen, som nu.
Lunchen intogs i gassande sol - vill ha en dos UVB!

I morgon bär det av till TYK i frölunda igen, den sista innan sommaren!
Rosa glansig med kapillärnät<---BASALIOM, ska tas bort, men oftast ofarligt... En dermatolog ser sådana här ganska ofta skulle jag tro. Jag kom på mig själv att kika på mina medresenärers blottade nackar när jag tog spårvagnen till nisse-platsen. En kvinna i sätet framför mig hade en rejält basaliomliknande utväxt i nacken. Det var synd att jag inte hade ett dermatoskop med mig. Nej jag sa inget till henne. Det var nog en vanlig, fast stor leverfläck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0